System klimatyzacji cieszy się na rynku coraz większym zainteresowaniem. Prawidłowo zaplanowana instalacja podnosi komfort pracy pracowników oraz wygodę klientów, szczególnie w trakcie uporczywych upałów, kiedy to wysokie temperatury dają się mocno we znaki, a nawet ograniczają wydajność i tym samym obniżają poziom osiąganych dochodów. Jaka klimatyzacja do sklepu będzie odpowiednia? Czym kierować się w jej wyborze? Odpowiadamy!

Czy montaż klimatyzacji w sklepie jest niezbędny?

Korzyści płynące z niezawodnego chłodzenia są nie do przecenienia nie tylko w biurach, w których pracuje się kilka godzin dziennie, również w trakcie najbardziej uporczywych upałów, lecz także w sklepach, które klienci odwiedzają tylko na chwilkę podczas dokonywania zakupów. Wejście do przegrzanych pomieszczeń może skutecznie zmniejszyć wartość generowanych dochodów, gdyż klienci z całą pewnością będą chcieli opuścić daną placówkę tak szybko, jak to tylko możliwe.

Przekonuje się o tym coraz więcej przedsiębiorców, którzy zauważają latem obniżenie dochodów generowanych przez swój sklep. Jak temu zaradzić? Montując kompleksowe rozwiązania przeznaczone do podwyższenia komfortu klientów, a tym samym do zatrzymania ich w danym sklepie na dłużej.

Klimatyzacja do sklepu dzięki wysokiej efektywności energetycznej pozwala na skutecznie schłodzenie wszystkich pomieszczeń, niezależnie od ich kubatury, do temperatury uznawanej przez organizm za optymalną. Łączy się to co prawda z pewnymi kosztami, lecz niewspółmiernie niskimi w stosunku do wielu korzyści dla przedsiębiorcy. Do zalet zastosowania klimatyzacji należy:

  • komfort klientów,
  • wygoda pracowników,
  • optymalny poziom wilgoci podczas opadów deszczu,
  • ochronę artykułów żywnościowych,
  • i wiele innych.

Klimatyzacja do sklepu – czym się kierować w wyborze?

Decydując się na montaż klimatyzacji w sklepie, warto przede wszystkim zdecydować się na model o odpowiedniej konstrukcji, który zapewni dobre połączenie wysokiej jakości z korzystną ceną bieżącej eksploatacji.

Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszy się klimatyzacja typu split. To najpopularniejszy wariant, który cechuje się minimalną ilością zajmowanego miejsca, lecz także wysoką wydajnością. Zespół składa się z dwóch oddzielnych elementów – jednostki zewnętrznej oraz jednej (lub kilku) jednostek wewnętrznych, które rozprowadzają chłodne powietrze po całym sklepie. Konstrukcję multi-split od split różni właśnie liczba jednostek znajdujących się w środku pomieszczeń, które mogą rozprowadzać chłód pozyskany przez jedną jednostkę zewnętrzną do kilku oddzielnych pokoi.

Klimatyzacja w sklepie – jaka musi być, aby zapewniała odpowiednią wydajność?

Jaka klimatyzacja do sklepu? Taka, która zapewni odpowiednio wysoką wydajność w stosunku do kubatury pomieszczeń oraz np. częstotliwości otwierania drzwi. Wpływ na moc klimatyzacji ma wiele czynników, które mogą spowodować zupełną zmianę w kwestii kosztów jej instalacji i eksploatacji. Ceny zmienia:

  • poziom naświetlenia pomieszczeń w ciągu doby,
  • liczba przeszkleń,
  • precyzja wykonania termoizolacji zewnętrznej,
  • częstotliwość otwierania drzwi,
  • umiejscowienie budynku,
  • liczba i zakres funkcji dodatkowych, np. ogrzewanie pomieszczenia w trakcie zimy czy utrzymywanie właściwej temperatury niezbędnej przy oferowaniu produktów spożywczych,
  • i wiele innych.

Warto, aby każde urządzenie mogło zapewnić optymalny poziom temperatury przez cały czas eksploatacji. Zbyt mocne i wydajne urządzenia generują duże rachunki za prąd, podczas gdy zbyt słabe mogą okazać się niewystarczające w stosunku do powierzchni do schłodzenia. Warto wypośrodkować swoje oczekiwania i wybrać zestaw składający się nawet z kilkunastu urządzeń, jeśli będzie to oznaczało osiągnięcie temperatury komfortowej dla wszystkich odwiedzających w przypadku bardzo dużych sklepów.

Cena klimatyzacji do sklepu – jakie są koszty zakupu i eksploatacji?

Klimatyzacja do sklepu może być dość kosztowna. W zależności od liczby jednostek i ich mocy cena jego zakupu wraz z instalacją waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Koszt ten oczywiście może spaść do znacznie niższego poziomu w przypadku, gdy w danym sklepie optymalnym wyborem okaże się model split, który łączy jedną lub dwie jednostki wewnętrzne z jedną zewnętrzną, zamontowaną na zewnątrz budynku. Niezwykle istotna jest także kwestia montażu, który zdecydowanie warto zlecić wyspecjalizowanym fachowcom, mającym za sobą nawet kilkadziesiąt lat pracy na tym trudnym, bardzo wymagającym rynku.

To jaka klimatyzacja do sklepu będzie najlepszym wyborem?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż w każdym obiekcie wymagania względem temperatury są inne, inna jest także konstrukcja budynku oraz szczelności stolarki okiennej i drzwiowej. Bardzo często jedynym rozwiązaniem, dzięki któremu w pomieszczeniach będzie panować optymalna temperatura, jest skorzystanie z pomocy fachowców, którzy dobiorą sprzęt na podstawie oczekiwań i charakterystyki obiektu.

Podczas eksploatacji nie można zapomnieć także o serwisie klimatyzacji. To klucz do sukcesu. Serwis jednostek używanych w przemyśle, w sklepach czy warsztatach, warto przeprowadzać minimum dwa razy do roku i częściej. Niższa częstotliwość może spowodować niezauważenie zbliżającej się usterki.

FAQ:

1. Jaka klimatyzacja do sklepu będzie odpowiednia?

Wybierając klimatyzację do sklepu, warto przede wszystkim fachowo ocenić zapotrzebowanie budynku względem wydajności urządzenia, po czym wybrać wariant, który ją zapewni z niewielkim naddatkiem energetycznym. W większości placówek handlowych wymogi te spełnia klimatyzacja typu split, czasami także multi-split.

2. Czy warto przeprowadzić montaż klimatyzacji w sklepie?

Zdecydowanie tak! Montaż klimatyzacji w sklepie skutecznie obniża temperaturę panującą we wnętrzu, podnosi komfort pracowników oraz klientów, a także przedłuża termin ważności niektórych artykułów spożywczych, w tym owoców i warzyw. Ponadto klimatyzacja odgrywa ważną rolę w kwestii jakości samego powietrza.

3, Klimatyzacja w sklepie 0jaka musi być?

Decydując się na konkretna klimatyzację, warto przede wszystkim postawić na jej jak najwyższą jakość. Liczy się między innymi producent, który powinien w tej branży działać aktywnie od minimum kilkunastu lat. Popularnością cieszą się urządzenia firm Samsung, Mitsubishi, Toshiba, Haier, Gree czy też Daikin.